licencjatDziennikarstwo i komunikacja społeczna
Polska, 40-287 Katowice
Miejsce studiów | Polska, Katowice |
---|---|
Typ | pierwszego stopnia, stacjonarne |
Czas trwania nauki | 3 lata / 3 years (180 ECTS) |
Język wykładowy | polski |
Uzyskiwany tytuł | licencjat |
Czesne | 10 000 zł za rok Opłaty za stacjonarne studia w j. polskim nie są pobierane od: - cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; |
---|---|
Wpisowe | 85 zł jeden raz |
Wymagania kwalifikacyjne | Wykształcenie średnie (lub wyższe) Dokumenty kwalifikujące do przyjęcia na kurs są przyjmowane w następujących językach: polski. Często można uzyskać odpowiedni odpis ze swojej szkoły. Jeśli tak nie jest, będziesz potrzebować oficjalnych tłumaczeń wraz z poświadczonymi kopiami oryginału. Gdy będziesz wyjeżdżać na studia, pamiętaj o zabraniu oryginałów dokumentów kwalifikujących do przyjęcia. |
---|
Wymagania językowe | polski Dokumentem poświadczającym znajomość języka polskiego może być: Jeśli nie posiadasz potwierdzenia znajomości języka polskiego, zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną przez Skype. Rozmowa będzie miała na celu potwierdzenie twojej znajomości języka. Szczegółowych informacji nt. terminów rozmów udziela Dział Rekrutacji. |
---|
Więcej informacji |
---|
Przegląd
Na studiach na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna studenci:
- poznają podstawy warsztatowe pracy w zawodzie dziennikarza, zgodne z założeniami etyki dziennikarskiej i społecznej odpowiedzialności zawodu,
- uczą się, jak efektywnie budować komunikację w biznesie – zarówno zewnętrzną (firma-otoczenie), jak i wewnętrzną (firma – pracownicy),
- dowiadują się jak budować wizerunek firmy w mediach (w tym w Internecie),
- poznają zasady pracy nie tylko z tekstem, ale również z obszarami komunikacji multimedialnej (grafika, video)
- zyskują wiedzę z zakresu dyscyplin takich jak marketing, zarządzanie, ekonomia, by świadomie wkraczać na rynek pracy i w świat biznesu.
Studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna są studiami praktycznymi, wyposażającymi absolwentów w kluczowe współcześnie umiejętności, takie jak:
- redagowanie tekstów – zarówno te w formie tradycyjnej jak i elektronicznej,
- redagowanie i prowadzenie stron i portali internetowych,
- posługiwanie się narzędziami informatycznymi niezbędnymi w pracy redaktorów i specjalistów PR,
- wykorzystywanie portali społecznościowych i innych nowoczesnych narzędzi informatycznych do komunikowania się w biznesie.
Wybierając studia na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, wybierasz:
- innowacyjne połączenie nauk humanistycznych, społecznych i technologii informatycznych,
- nacisk na doświadczenie praktyczne,
- praktyki w radiu, telewizji, redakcjach portali internetowych i korporacyjnych a także firmach (w działach PR).
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, interaktywnych warsztatów, ćwiczeń opartych o metody design thinking, a także laboratoriów komputerowych.
Wykwalifikowana kadra to zarówno akademiccy specjaliści z zakresu kluczowych dla kierunku dyscyplin (dziennikarstwo, marketing, informatyka), jak również praktycy, posiadający wieloletnie doświadczenie w pracy w środowisku medialnym.
Zróżnicowane formy pracy ze studentami nie ograniczają się jedynie do przekazywania wiedzy teoretycznej. Praca metodą case-study, laboratoria komputerowe, angażująca praca w zespołach studenckich czy warsztaty z zakresu różnorodnych form dziennikarstwa pozwalają na maksymalne upraktycznienie kierunku i koncentrację na wykształceniu konkretnych, praktycznych umiejętności, jak również umożliwiają rozwój własnych zainteresowań studentów.
Struktura kierunku
Możliwości zatrudnienia
Absolwenci kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna wyróżniają się wysoką sprawnością językową, praktyką w posługiwaniu się różnymi narzędziami komunikacji elektronicznej oraz niezbędnymi umiejętnościami pozwalającymi na funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym. Uzyskana wiedza z zakresu public relations czy marketingu pozwala im na rozumienie i sprawne funkcjonowanie w środowisku biznesowym.
Różnorodność oferty edukacyjnej gwarantuje naszym absolwentom przygotowanie do pracy w szerokim obszarze mediów na stanowiskach takich jak:
- Redaktora gazety firmowej
- Redaktora i moderatora portalu społecznościowego
- Redaktora portalu internetowego
- Specjalisty ds. marketingu i promocji
- Specjalisty ds. public relations
- Specjalisty ds. komunikacji biznesowej (marketingowej)
- Rzecznika prasowego