licencjatGospodarka turystyczna
Polska, 40-287 Katowice
Miejsce studiów | Polska, Katowice |
---|---|
Typ | pierwszego stopnia, stacjonarne |
Czas trwania nauki | 3 lata / 3 years (180 ECTS) |
Język wykładowy | polski |
Uzyskiwany tytuł | licencjat |
Czesne | 10 000 zł za rok Opłaty za stacjonarne studia w j. polskim nie są pobierane od: - cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; |
---|---|
Wpisowe | 85 zł jeden raz |
Wymagania kwalifikacyjne | Wykształcenie średnie (lub wyższe) Dokumenty kwalifikujące do przyjęcia na kurs są przyjmowane w następujących językach: polski. Często można uzyskać odpowiedni odpis ze swojej szkoły. Jeśli tak nie jest, będziesz potrzebować oficjalnych tłumaczeń wraz z poświadczonymi kopiami oryginału. |
---|
Wymagania językowe | polski Dokumentem poświadczającym znajomość języka polskiego może być: Jeśli nie posiadasz potwierdzenia znajomości języka polskiego, zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną przez Skype. Rozmowa będzie miała na celu potwierdzenie twojej znajomości języka. Szczegółowych informacji nt. terminów rozmów udziela Dział Rekrutacji. |
---|
Więcej informacji |
---|
Przegląd
Kierunek Gospodarka turystyczna pozwala poznać niezbędne narzędzia i metody, umożliwiające zaspokojenie potrzeb oraz oczekiwań współczesnych turystów w takich obszarach, jak: informacja turystyczna, udostępnianie walorów turystycznych, gastronomia, hotelarstwo, transport, jak i innym odpowiadającym za rozwój rynku turystycznego.
Studenci kierunku zdobywają wiedzę i umiejętności zorientowane na kompetencje menedżera biznesu turystycznego. Poznają specyfikę funkcjonowania różnych przedsiębiorstw turystycznych oraz ich szczególnych uwarunkowań działania. Zaznajamiają się z systemami informatycznymi stosowanymi w turystyce oraz uczą się jak tworzyć oferty turystyczne oraz jak je promować.
Studia na kierunku Gospodarka turystyczna mają na celu wykształcenie pracowników turystyki, hotelarstwa i gastronomii zgodnie z potrzebami rynku pracy szeroko pojętej branży turystycznej. Podczas zajęć dydaktycznych studenci uczą się oceniać walory środowiska przyrodniczego oraz kulturowego, diagnozować i projektować skuteczne działania marketingowe oraz wykorzystywać transport w usługach turystycznych. Poznają pojęcia związane z mechanizmami rozwoju turystyki w kraju i na świecie, a także przepisy regulujące podejmowanie działań w poszczególnych sektorach turystycznych.
Na studentów czekają inspirujące wykłady i warsztaty, wyjazdy studyjne, ćwiczenia terenowe oraz interesujące programy praktyk, a także wiele innych aktywności. Atutem kierunku jest stabilna, sprawdzona kadra wykładowców, która tworzy środowisko, w którym studenci mogą się rozwijać.
Zajęcia prowadzone są w formie aktywnych wykładów i ćwiczeń, a także zajęć terenowych przeprowadzanych na terenie całego województwa, oraz wyjazdów studyjnych (m.in. na targi turystyczne w Berlinie). Zajęcia dydaktyczne prowadzone są w salach audiowizualnych i komputerowych, co pozwala na lepsze przyswojenie istotnych zagadnień.
Wykwalifikowana i sprawdzona kadra wykładowców, tworzy środowisko, w którym studenci mogą się rozwijać i poznawać specyfikę funkcjonowania różnych sektorów gospodarki turystycznej.
W pracy ze studentami ograniczają wiedzę teoretyczną do minimum, koncentrując się na przekazywaniu, analizowaniu studiów przypadku oraz dostarczaniu praktycznych umiejętności, pozwalających na efektywne podjęcie pracy już w trakcie trwania studiów.
Struktura kierunku
Możliwości zatrudnienia
Absolwent kierunku Gospodarka turystyczna potrafi:
- Identyfikować i interpretować oraz wyjaśniać innym zjawiska i procesy gospodarcze, społeczne i zarządcze związane z rozwojem turystyki;
- Przewidywać zjawiska społeczne i gospodarcze istotne dla gospodarki turystycznej z wykorzystaniem metod i narzędzi analizy danych ilościowych i jakościowych;
- Wykorzystać wiedzę z zakresu nauk ekonomicznych, organizacji i zarządzania oraz dziedzin pokrewnych do rozstrzygania konkretnych problemów pojawiających się w pracy zawodowej w różnych sektorach gospodarki turystycznej;
- Działać w sposób przedsiębiorczy, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu turystyki i dyscyplin pokrewnych, podejmować decyzje oraz motywować do działania.
Po ukończeniu studiów można pracować jako:
- Menedżer w przedsiębiorstwach świadczących usługi turystyczne, organach administracji rządowej i samorządowej, organizacjach społecznych, stowarzyszeniach i instytucjach upowszechniania turystyki;
- Przedsiębiorca prowadzący własną działalność w branży turystycznej, np. biuro podróży, hotel, lokal gastronomiczny;
- Ekspert, doradca w firmach turystycznych w Polsce lub za granicą;
- Specjalista w zakresie promocji miast i regionów oraz w jednostkach zajmujących się informacją i obsługą turystyczną.
Przykładowe instytucje i firmy, w których może pracować po ukończeniu studiów:
- biura podróży,
- hotele, pensjonaty,
- lokale gastronomiczne,
- organizacje turystyczne i społeczne,
- punkty doradztwa oraz informacji turystycznej,
- przedsiębiorstwa świadczące usługi turystyczne (krajowe i zagraniczne),
- organa administracji rządowej i samorządowej,
- stowarzyszenia i instytucje upowszechnienia turystyki,
- jednostki zajmujące się promocją, informacją i obsługą turystyczną miast i regionów.