licencjatEkonomia
Poland, 40-287 Katowice
Study location | Poland, Katowice |
---|---|
Type | Undergraduate/Bachelor, part-time |
Nominal duration | 3 lata / 3 years (180 ECTS) |
Study language | Polish |
Awards | licencjat |
Tuition fee | PLN 10,000 per year Opłaty za studia w j. polskim nie są pobierane od: - cudzoziemca – obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; |
---|---|
Application fee | PLN 85 one-time |
Entry qualification | High school / secondary education (or higher) The entry qualification documents are accepted in the following languages: Polish. Often you can get a suitable transcript from your school. If this is not the case, you will need official translations along with verified copies of the original. |
---|
Language requirements | Polish Dokumentem poświadczającym znajomość języka polskiego może być: Jeśli nie posiadasz potwierdzenia znajomości języka polskiego, zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną przez Skype. Rozmowa będzie miała na celu potwierdzenie twojej znajomości języka. Szczegółowych informacji nt. terminów rozmów udziela Dział Rekrutacji. |
---|
More information |
---|
Overview
Na kierunku Ekonomia kształcimy wysokiej klasy specjalistów przygotowanych do diagnozy i oceny stanu rynku oraz podejmowania skutecznych decyzji dotyczących pracowników oraz kapitału rzeczowego i finansowego na poziomie przedsiębiorstwa, lokalnym, regionalnym oraz państwa. Studia na tym kierunku pozwalają poznać szerokie spektrum zagadnień współczesnej ekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności, konkurencyjności, integracji gospodarczej i globalizacji. Interdyscyplinarny charakter przedmiotów (wykładów i ćwiczeń) tworzy warunki do zdobycia wiedzy na temat szeroko pojętych procesów gospodarczych.
Atutem kierunku jest połączenie wiedzy teoretycznej z tworzeniem możliwości jej weryfikacji w praktyce. Wszystko to sprawia, że absolwenci wyposażeni w rzetelną wiedzę o gospodarowaniu we współczesnym złożonym i dynamicznie zmieniającym się świecie, nauczeni pracy indywidualnej i zespołowej, potrafią elastycznie reagować na zmiany zachodzące w nowoczesnej gospodarce, a zwłaszcza na rynku pracy. Atrakcyjne programy kształcenia uwzględniają zmiany rzeczywistości gospodarczej w regionie, w kraju i we współczesnym świecie. Tym samym odpowiadają aktualnym wymaganiom zgłaszanym przez pracodawców na rynku pracy.
W zależności od ukończonej specjalności Absolwent będzie posiadał kompetencje do pracy na stanowiskach między innymi: specjalistów ds. analiz, diagnozowania, prognozowania, projektowania, planowania, modelowania, programowania zjawisk gospodarczych, spedytorów i logistyków, specjalistów w zakresie organizowania, negocjowania i zawierania umów z partnerami krajowymi i zagranicznymi, specjalistów ds. prowadzenia i rozliczania transakcji międzynarodowych, kierowników, menedżerów, w działach personalnych, ekspertów, doradców i konsultantów, audytorów i kontrolerów działalności gospodarczej i administracji skarbowej. Ponadto będzie przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Programme structure
Career opportunities
Absolwent kierunku Ekonomia będzie posiadał gruntowną wiedzę dotyczącą zjawisk gospodarczych, zarówno na poziomie mikroekonomicznym, mezoekonomicznym, makroekonomicznym oraz globalnym. Zdobędzie umiejętności wykorzystywania metod analitycznych do badania zjawisk i procesów gospodarczych oraz modelowania ich przebiegu.
Wiedza, umiejętności i kompetencje Absolwentów kierunku Ekonomia, są wysoko oceniane i sprawiają, że są oni poszukiwanymi kandydatami do pracy m.in. przez przedsiębiorstwa wszystkich działów gospodarki, banki i instytucje finansowe, przedsiębiorstwa otoczenia biznesu, sektor usług publicznych, urzędy administracji publicznej i samorządu terytorialnego, urzędy statystyczne i ośrodki przetwarzające informacje ekonomiczne, instytucje społeczne, redakcje czasopism oraz radiowych i telewizyjnych programów ekonomicznych, agencje Public Relations, a także instytucje i organizacje międzynarodowe.